Konstuktivizam u nastavi
Konstruktivizam je pristup podučavnju i učenju zasnovan na pretpostavci da je spoznaja rezultat “mentalne konstrukcije” tj. učenici uče spajajući nove informacije s onim što znaju. Konstruktivisti vjeruju da na učenje utječe kontekst u kojem se podučava određena ideja kao i vjerovanja i stavovi učenika.
Caine i Caine 1991. godine predlažu slijedeće principe učenja;
Mozak je paralelni procesor
On istovremeno obrađuje mnogo različitih tipova informacija ( misli, osjećaje i kulturno znanje ).
Učenje uključuje cijelu fiziologiju
Učitelji se obraćaju cjelokupnoj ličnosti, a ne samo razumu.
Traženje značenja je osobno.
Razumijevanje učenika se zasniva na njihovim jedinstvenim iskustvima.
Osjećaji su ključni u stvaranju modela.
Na učenje utječu emocije i stavovi.
Mozak obrađuje dijelove i cjeline istovremeno.
Ljudi imaju poteškoča u učenju ako se dio ne podučava u kontekstu cjeline.
Učenje uključuje i usredotočenu pažnju i perifernu percepciju.
Na učenje utječe okolina, kultura i klima.
Najučinkovitije učenje je učenje iskustvom.
Atmosfera u učionici bi trebala biti poticajna, a ne prijeteća.
Podučavanje treba biti takvo da omogući učenicima izražavanje vlastitih sklonosti.
Iskustveno i istrazivacko ucenje